Volledige thuis in totaal beheer
Financieel Beheer
Om het financieel beheer voor de VvE goed inzichtelijk te hebben, is het van belang dat het VvE beheer op de juiste wijze wordt ingevuld. Dit stelt een vereniging namelijk in staat om goed onderhoud voor de toekomst te plannen en het financiële beheer daarop af te stemmen. Daarnaast verhoogt een goed lopend VvE beheer de waarde van vastgoed en draagt dit bij aan uw woongenot.
Wegkamp verzorgt met kennis en zorg het beheer van vastgoed of een VvE. Met haar uitgebreide kennis en expertise begeleiden de medewerkers van Wegkamp het beheer vanaf de oprichting tot en met het daadwerkelijk beheren van de vereniging.
De volgende diensten voert Wegkamp onder andere uit op het gebied van financieel beheer:
- Opstellen van conceptjaarrekeningen en begrotingen
- Beheren van de boekhouding
- Beheren van de VvE-bankrekeningen.
- Advisering over eigenaarsbijdragen en bijdragen aan het onderhoudsfonds
- Incasseren van de maandelijkse bijdragen (servicekosten)
- Namens de VvE voldoen van alle gemeenschappelijke kosten en lasten.
- Het verzorgen van de correspondentie betreffende financiële aangelegenheden
Administratief
De volgende diensten voert Wegkamp onder andere uit op het gebied van administratief beheer:
- Ledenadministratie
- Het opzetten en beheren van de financiële ledenadministratie
- Verwerken van eigenaarsmutaties
- Archief en administratie
- Bijhouden van VvE archief met verenigingsstukken
- Beschikbaar maken van documenten via “Mijn VvE”
- Maken en up-to-date houden van een crediteurenbestand
- Verzekeringen
- Indienen en afhandelen van schadeclaims
- Administreren van contracten en verzekeringspolissen
- Bewaken van termijn waardebepalingen van het gebouw
- Verzorgen van de benodigde taxaties
- Correspondentie en algemene ledenvergadering
- Eventueel optreden als voorzitter van de VvE
- Schriftelijk welkom heten en informeren van (nieuwe) leden van de VvE
- Informeren van nieuwe eigenaren betreffende het huishoudelijk reglement en overige relevante zaken
- Verzorgen van de correspondentie met eigenaren, notaris en makelaars
- Uitvoeren van administratieve werkzaamheden met betrekking tot de ALV
- Opstellen en verzenden uitnodigingen voor de ALV
- Notuleren, uitwerken en versturen van de notulen van de ALV en eventueel bestuursvergaderingen
- Verzorgen van volmachten voor leden die niet bij de ALV aanwezig kunnen zijn
Technisch Beheer
Voor een VvE is niet alleen een goed financieel beheer van belang, maar ook kennis van techniek en van vastgoed. Wegkamp biedt de mogelijkheid om de bouwkundige vraagstukken te beantwoorden, het technisch beheer uit te voeren. Hierin hanteren wij korte communicatielijnen tussen de adviseurs van Wegkamp én de bestuursleden van de VvE. De technische kwaliteit van de VvE of commercieel vastgoed worden gewaarborgd.
De onderhoudstoestand van de VvE of vastgoed zal periodiek worden geïnspecteerd. Dit resulteert in het feit dat de vereniging niet voor grote verrassingen komt te staan. Na goedkeuring van de Algemene Leden Vergadering (ALV) worden eventuele onderhoudswerkzaamheden uitgevoerd waarna Wegkamp eveneens toeziet op de afspraken en kwalitatieve uitvoering.
De volgende diensten voert Wegkamp onder andere uit op het gebied van technisch beheer:
- Planmatig onderhoud
- Opstellen van een onderhoudsjaarplan
- Jaarlijks vervaardigen van een onderhoudskostenbegroting
- Periodieke inspecties van het onroerend goed
- Bijwerken MJOP met uitgevoerde onderhoudswerkzaamheden
- Aanvragen offertes en selecteren van leveranciers voor groot onderhoud
- Afsluiten van onderhoudscontracten
- Adviseren bestuur over groot onderhoud en opstellen plan van aanpak voor groot onderhoud
- Toezicht houden op groot onderhoudswerkzaamheden
- Toezicht en controle op naleving van onderhoudscontracten
- Afsluiten van (onderhouds)overeenkomsten
Klantenportaal (24/7)
Wegkamp is altijd 24 uur per dag bereikbaar voor calamiteiten of dringende zaken die niet kunnen wachten tot de volgende werkdag.
Storingsnummer tel: 06-44357840
Op het moment dat u als bewoner en/ of opdrachtgever meerdere vastgoedprojecten heeft kunnen alle meldingen; denk hierbij aan klachten- storingen, mutatie- onderhoud, kleine onderhoudswerkzaamheden etcetera worden ingediend en gemonitord via ons digitale klantenportaal. Aan ons de taak om de meldingen zo snel als mogelijk met kwalitatief op te lossen. Daarnaast kunt u als bewoner en/ of opdrachtgever het portaal ook raadplegen voor alle relevante documenten. Denk hierbij aan bouwkundige tekeningen en certificaten. Een eigen archief/ carthotheek volledig in beheer en up tot date.